دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1398 - 01:28
حجت‌الاسلام طاهری خبر داد:

دسترسی استادان و دانشجویان حقوق به آرای قطعی محاکم قضائی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اعلام کرد: استادان و دانشجویان رشته حقوق دانشگاه می‌توانند به آرای قطعی صادرشده در محاکم قضائی دسترسی داشته باشند.
کد خبر : 396315
photo6032961851853221826.jpg

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در گرگان از امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و دادگستری استان گلستان با هدف نقد آرا و کاهش ورود پرونده‌ها به محاکم قضائی این استان خبر داد.


به‌روزرسانی سرفصل‌های دروس رشته‌های حقوق


وی با استقبال از همکاری دوجانبه دانشگاه و دادگستری اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی خود را برای به‌روزرسانی سرفصل‌های دروس رشته‌های حقوق متناسب با نیازهای جامعه اعلام می‌کند و امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه ما را در این امر یاری و کمک کند.


دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان برگزاری نشست‌های نقد آرا در محافل دانشگاهی استان با همکاری دادگستری استان  را از جمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای اجرای این تفاهم‌نامه انجام شده است و کمک قابل توجهی به بالندگی دانشگاه و دادگستری خواهد کرد.


طاهری خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مشترک علمی و پژوهشی، استفاده از ظرفیت موجود دانشگاه و دادگستری برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با حقوق خود و کاهش ورود پرونده‌ها به محاکم قضائی ازجمله مفاد دیگر این تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان و دادگستری گلستان است. 


 وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، استادان و دانشجویان رشته حقوق دانشگاه قادر خواهند بود تا به آرای قطعی صادرشده در محاکم قضائی دسترسی داشته باشند و نظر و آرای خود را در جلسات و کارگاه‌های آموزشی با قضات دادگستری نقد و بررسی کنند.


امکان انجام طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار دستگاه قضائی


 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تصریح کرد: پیرو عقد این تفاهم‌نامه، امکان مساعدت و همکاری دانشجویان برای کسب تجربیات قضاوت و وکالت، امکان انجام طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار دستگاه قضائی استان گلستان با تأمین اعتبار مالی، امکان بهره‌‌گیری از عنوان‌های اولویت‌های پژوهشی دادگستری کل استان در موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویی و  امکان استفاده از بانک اطلاعاتی و کتابخانه دادگستری کل برای دانشجویان رشته حقوق برای دانشجویان رشته حقوق دانشگاه فراهم شده است.
         
به گزارش آنا، به گفته هادی هاشمیان رئیس دادگستری استان گلستان از نظرها و پیشنهادهای مجامع علمی استقبال خواهیم کرد. برای ما در دادگستری یک ارزش است که قضات دادگستری در محافل علمی و دانشگاهی حضور پیدا کنند و جلسات نقد و بررسی با استادان و دانشجویان رشته حقوق برگزار شود چراکه با این امور شاهد افزایش دقت قضات ما در صدور رأی خواهیم بود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته